Al moment d'escriure aquest post es parla d'una nova targeta, la T-familiar, "embolica que fa fort", que tindrà una durada de 30 dies, serà multi personal, de vuit viatges i que pràcticament costarà el mateix que la T-10 d'ara que té deu viatges. Bravo!! Tot plegat una pujada encoberta del Transport públic. Aquells que han d'utilitzar els serveis de rodalia perquè no puguin entrar amb el cotxe a Barcelona deuen estar fent salts d'alegria. Bravo de nou!!!
Per si algú no ho coneix, comencem amb un aclariment. Fem una comparativa dels preus actuals dels bitllets simples, posem per exemple un de tres zones. En el cas de Rodalies Barcelona el seu preu és de 3,50 euros per un viatge d'uns 30 kilòmetres. El mateix trajecte quilomètric surt per 2,60 a Cercanias Madrid.
Aquests dies han sorgit als mitjans un munt de declaracions de responsables de TMB (transports metropolitans de Barcelona) i també de representants polítics, intentant justificar aquesta pujada de facto del transport públic. També s'han prodigat algunes desafortunades intervencions respecte de la futura prohibició de circular per Barcelona a aquells vehicles sense distintiu (és a dir, vehicles dièsel matriculats abans del 2006 i els de benzina d'abans del 2000).
Algú ha declarat que caldria la retirada de punts del carnet a aquells que fossin enxampats conduint amb un vehicle no permès. Després, però, han començat a parlar d'excepcions, que si vehicles de serveis, que si vehicles comercials, que si gent amb rendes familiars inferiors als 8.000 euros anuals... Sí, sí, 8.000 euros anuals, o cosa que és el mateix 666 - el número de la bèstia - euros al més. Ep renda familiar, eh! O sia que una parella amb un o dos fills amb aquesta renda total, podrà posar benzina al cotxe, entrar a Barcelona, pagar zona blava, verda o pàrquing. Fabulós!
Aquests responsables de TMB, aquests polítics, que viuen a les seves torres d'ivori es permeten dir el que diuen sense que els surtin els colors a la cara. No fa gaire algú em comentava un frase llegida en un diàleg d'una novel·la, "els polítics no poden fer gaires coses, només de tant en tant canviar els mobles de lloc", o sia, prou per angoixar al personal i cobrar el trasllat que ningú ha demanat. Viuen tan lluny de la realitat que sembla que els hagin desnonat d'aquest Planeta i visquin al de "Raticulin". Fa la impressió que vulguin foragitar la gent de Barcelona, a determinat tipus de gent, cosa que costa de creure tractant-se en molts casos de polítics que es defineixen d'esquerres. Polítics que volen construir una ciutat de disseny, però per a qui? Per les classes populars? Vist el que es veu i saben com apugen els preus dels lloguers i dels pisos, ben segur que no.
Algú pot creure que hi ha a qui li agrada tenir un cotxe vell? Si el té vell, en el 99,9% dels casos, és perquè no se'n pot comprar un de nou, mira que és fàcil d'entendre! Si no té cèntims per comprar-se un vehicle nou, doncs, au, li foten un feix més al damunt, apugen tarifes del transport públic; potser ho fan seguint lleis de Mercat, com que hi haurà més demanda! Ara ja només falta que es faci una altra mesura "igualitària", com cobrar per accedir en vehicle propi a Barcelona. Quan acabi, si mai acaba, la concessió de la C-32 entre Mataró i Mongat poden aprofitar i reubicar les instal·lacions del peatge, millor no donar idees, oi?
Clar ens diran que la UE ja ha avisat massa cops dels alts índexs de contaminació de Barcelona. Coi clar, si vivim apilonats més cinc milions de persones en una àrea que en prou feines té quelcom més de 1500 quilòmetres quadrats. I clar els cotxes, sobretot els antics, contaminen i més si són de dièsel. Que dolentots els dièsel, oi? I pensar que fa quatre dies ens deien que els dolents eren els de benzina!
Doncs si, la culpa és del cotxe vell que fa "cabronilla" perquè no té filtres. I un servidor innocentment es pregunta, per què coi serveix la ITV? S'ha controlat a aquells que no la passen? Tindríem sorpreses, algun cotxe que no pot entrar a Barcelona possiblement està millor mantingut i contamina menys que un de 10 anys que no s'hagi cuidat i no hagi passat la ITV. També em pregunto fins a quan altres municipis, a altres zones del país, no voldran posar mesures del mateix tipus?
Que passarà amb els vehicles antics que no poden circular per Barcelona, que en aquests moments són de veïns de Barcelona, que els tenen aparcats a Barcelona? No els podran tocar? No podran anar a comarques, mentre els de comarques continuaran circulant? Aquí començarà un altre estira-i-arronsa en el qual el populisme de les autoritats es contradirà. A veure qui va a Nou Barris, per exemple, i els diu que no poden moure el cotxe. Segur que només llepen els que visquin més al centre, on possiblement hi ha un percentatge molt més baix de cotxes "desetiquetats".
Per últim, en aquest blog ja s'ha comentat algun altre cop, em pregunto de nou, tota la contaminació produïda per la crema de combustibles fòssils és atribuïble a la circulació de vehicles particulars? No, segur que no, segur que els vaixells que hi ha al port de Barcelona i els que esperen per entrar ancorats a fora i tenen molt a veure, però, clar! A veure qui li posa el filtre al creuer, oi? Per no parlar dels avions, que quan cremen més combustible és en la maniobra d'enlairament, o és que els mals aires només es queden al Prat? Perquè en definitiva ens faríem creus veient com molts dels que defensen la sostenibilitat i el medi ambient no s'aturen a pensar el que costa enlairar fins a 9.000 metres 80 quilos de "carcamal" i els seus 25 quilos d'equipatge per anar de vacances a la quinta forca. Cosa que alguns d'aquests fariseus fan, fins i tot, més d'un cop a l'any.
13 de desembre 2019
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada