21 de març de 2012

Els pagarem els peatges, els eixos ferroviaris, els ports, els aeroports i el que faci falta.

No només paguem el peatge de les autopistes, també hem finançat la construcció de les seves autovies i ara el seu manteniment! Allargar els peatges de les autopistes catalanes, per tal d’eixugar el dèficit d’aquelles de les espanyes que no són rendibles, serà ara la solució.

Els madrilenys acostumats a tenir-ho quasi tot de franc eviten, perquè tenen bones alternatives, fer servir els pocs trams de peatge que envolten la capital el que els ha fet altament deficitaris, de manera que les concessionàries dels mateixos estiguin, a hores d’ara, en risc d’anar a concurs de creditors.

El govern central prepara doncs una prorroga en les concessions de les autopistes rendibles, bàsicament les de l’arc mediterrani, així les empreses concessionàries que també ho són o participen en les concessions de les autopistes deficitàries no tindran pèrdues. També es preveuen fusions de manera que concessionàries amb beneficis es facin càrrec de les que tenen problemes.

Tot això no deixa de ser una nova volta de cargol en la construcció del “Gran Madrid” que ja fa més de tres decennis que estem finançant, mai ens havien espoliat tant com en els 30 darrers anys. Mai s’havien invertit tants mils de milions d’euros en la creació d’una conurbació en un lloc en el que ni els romans varen plantar una tenda! Estem pagant la construcció d’una quimera, que més tard o més aviat acabarà el seu recorregut. Un forat negre on estem enterrant els nostres diners i la nostra dignitat.

Com que no tenen mar, no poden tenir port, sort! Deu pensar algú, perquè sinó també els pagaríem el port, doncs que ningú no s’equivoqui! Els estem pagant el “puerto seco de Madrid”, no faig broma, no! Un port sec és una terminal de mercaderies situada en l’interior de un país o una regió econòmica (llegiu “Gran Madrid”) que està connectada per via ferroviària amb port marítims d’origen o de destí. És a dir es controlen els tràfics “interportuaris” des de l’interior, des del “port sec”.

A hores d’ara ja endevineu que el port sec de Madrid vol controlar tot el tràfic de contenidors a través de la península i per fer-ho necessita bones vies de comunicació, a ser possibles gratuïtes, llegiu autovies i com no connexions ferroviàries. Aquí entre el tema de l’eix ferroviari central, tan desitjat pel govern de Madrid en detriment del mediterrani. Ara el port sec de Madrid està bàsicament connectat amb el port de València i es la porta d’entrada de les mercaderies de Madrid i cap a Madrid.

Però, per què no ser més ambiciós? “De pagar tu a pagar jo quants me’n prendria”, diu la dita. Mentre puguin continuar escanyant-nos ells continuaran amb el seu gran projecte. Per què no convertir el port sec de Madrid en el gran centre logístic del Sud d’Europa? amb un peu a l’Atlàntic i un altre en el Mediterrani, amb Algecires al centre.

D’aquí la insistència en l’eix central, aquest els permetria conduir tot el tràfic de mercaderies via Madrid, ampliar els seus centres logístics i crear industries de transformació. El gran Madrid es convertiria en una de les majors regions econòmiques d’Europa. Tant li fa que estigui demostrat que les mercaderies haurien de superar Sierra Morena, pujar fins als més de 650 metres sobre el nivell del mar, per tornar a baixar a la vall de l’Ebre, travessant el sistema Ibèric i tornar-se a enfilar fins a 1000 metres per travessar el Pirineu. Això es totalment antiecològic, una despesa d’energia insostenible i extravagant, a ells tant els fa!

Que la zona econòmica de l’estat espanyol que concentra més del 40% dels seu PIB quedi arraconada, tant els dona, si al final del camí han arruïnat a valencians, catalans, mallorquins, també potser els murcians, què els importa? Ells tenen un projecte, tenen un idea i no pararan. Ja no cal parlar dels aeroports, el que tantes riotes va aixecar, el de Ciudad Real, la pista més llarga d’Europa es convertirà en el gran aeroport d’entrada i sortida de mercaderies del gran Madrid. Ara la crisi ho ha aturat, però la infraestructura ja hi és!

Espanya té el seu projecte, els catalans no hi comptem, només per pagar, no ens estranyi que reconeguin públicament que ens deuen 6000 milions en infraestructures i no ens diguin com ho solucionaran. Per què fer un enllaç ferroviari amb la nova terminal de contenidors del port de Barcelona? Per què gastar els cèntims aquí si el que els interessa es potenciar lo d’allà? Per a què l’eix mediterrani? Si ells volen que tot passi per Madrid!

Dia, darrera dia, més darrera més, anem llegint als diaris tot el que ens deixen de fer i el que ells fan per ells i continuem entomant i entomant, així seguirem fins que aquest país nostre quedi convertit en un erm. La nostra ciutadania està anestesiada, el nostre govern està plegat als desitjos del nou partit nacionalista espanyol i seu programa de “recentralització”, a aquest pas aviat ja no tindrem dèficit fiscal pel que plorar, perquè ja hauran deixat seca la mamella, llavors quedarem tirats al marge del camí, plorant les nostres misèries. Ciutadans de Catalunya quan despertareu?

21 de març de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada